Παρέμβαση στο σπίτι του Χρήστου Βίνη, διευθύνοντα συμβούλου και προέδρου Δ.Σ. του ΕΡΓΟΣΕ

Παρασκευή, 3 Μαρτίου, 2023

Κράτος και κεφάλαιο δολοφονούν

Το μακελειό στα Τέμπη δεν ήταν άλλη μια κακιά στιγμή, είναι ένα έγκλημα που διαπράττει από κοινού το κράτος με το ιδιωτικό κεφάλαιο αυτή τη φορά πάνω στον πολύπαθο τομέα των σιδηροδρόμων. Είναι υπεύθυνες όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις που κυρίως την τελευταία εικοσαετία, είχαν υπο τη διαχείριση τους το σιδηροδρομικό δίκτυο και πανηγύριζαν για το ξεπούλημα του σε ιδιώτες επενδυτές. Δεν ασχολήθηκαν ποτέ με τα πραγματικά προβλήματα και απαξίωσαν τις υποδομές με σκοπό να ανοίξει ο δρόμος για την είσοδο εργολάβων. Αρχικά κατακερματίστηκε ο ΟΣΕ σε μικρότερες θυγατρικές εταιρίες, έγινε διαχωρισμός του έργου του σε υποδομή και εκμετάλλευση και ξεκίνησε η μερική ιδιωτικοποίηση του, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Στην πιο πρόσφατη ιστορία της υπόθεσης των σιδηροδρόμων, το 2017 η κυβέρνηση σύριζα πούλησε τον ΟΣΕ στην Hellenic Train του ιταλικού ομίλου. Το έργο της απαξίωσης το συνέχισε και η κυβέρνηση ΝΔ που ακολούθησε: Το 2019 ο τότε υπ. Μεταφορών Χατζηδάκης διαφήμιζε την «εξυγίανση» του ΟΣΕ που σήμαινε περαιτέρω άνοιγμα του πεδίου κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους, αλλα καμία βελτίωση στην ποιότητα και την ασφάλεια των δρομολογίων για τους επιβάτες. Το ταμείο της εταιρίας πήγαινε στον ιδιώτη, το πανάκριβο κόστος της συντήρησης όμως παρέμεινε στα χέρια του ελληνικού δημοσίου, με άλλα λόγια τις πλάτες των φορολογούμενων.

Παρά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών τους οργάνων για τα χάλια του δικτύου και των συστημάτων ασφαλείας, οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς δεν ανταποκρίνονταν κατηγορώντας κι απο πάνω τα σωματεία για μικροπολιτική και «γκρίνια». Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν τήρησε τις υποχρεώσεις της για την συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής · ενω ταυτόχρονα η ίδια η ΕΕ για χρόνια ενορχηστρώνει το παιχνίδι της απόλυτης ιδιωτικοποίσης των δημοσίων αγαθών αγκαλιά με την ντόπια και τη διεθνή εξουσία.

Δεκαπέντε ημέρες μετά δεκάδες άνθρωποι στη πλειονότητα τους νέοι ηλικίας 20-30 ετών σκοτώθηκαν, τραυματίστηκαν ή ακόμη αγνοούνται ταξιδεύοντας με ένα απο τα ασφαλέστερα μέσα μαζικής μεταφοράς που υποτίθεται οτι είναι τα τρένα.

Σήμερα μετά απο 57 μέχρι στιγμής νεκρούς –αριθμός που πρόκειται να αυξηθεί- και δεκάδες τραυματίες, προσπαθούν να μετακυλίσουν το βάρος της ευθύνης σε έναν ανθρωπο, στο ανθρώπινο λάθος, στη μοίρα που έπαιξε άσχημο παιχνίδι. Ομως είναι έγκλημα και μοιάζει προμελετημένο. Οι υπεύθυνοι των δολοφονιών τόσων ανθρώπων έχουν ονοματεπώνυμα.

Και ένας από αυτούς, ο Χρήστος Βίνης, διευθύνοντας σύμβουλος και πρόεδρος Δ.Σ. του ΕΡΓΟΣΕ, που παρά τις προειδοποιήσεις και τις καταγγελίες για ελλιπή σηματοδότηση και μέτρα ασφαλείας, κάτι που οδήγησε και σε παραίτηση τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο, δεν έκανε τίποτα.

Η αντικρατική διαδήλωση οργής που καλέστηκε σαν πρώτη αντανακλαστική αντίδραση, και πλαισιώθηκε απο χιλιάδες ανθρώπους τη 1η Μαρτίου, χτυπήθηκε απο τα ΜΑΤ με χημικά.

Αυτή είναι η ουσία του κράτους, που απαξιώνει και υποτιμά όποιον αποκαλύπτει τα εγκληματικά κενά του, εξοντώνει χτυπάει και φυλακίζει όποιον διαδηλώνει εναντίον του.

Δεν περιμένουμε να μάθουμε το πόρισμα της έρευνας για τις συνθήκες του «ατυχήματος» απο αυτούς που ευθύνονται για αυτό. Ξέρουμε το γιατί, ξέρουμε ποιοι. Βάζουν δικούς τους να ερευνούν για τα εγκλήματά τους, χρησιμοποιούν τα ξεπουλημένα ΜΜΕ για να περάσουν το αφήγημά τους. Για όλους αυτούς έχει «ακαταδίωκτο» και «ασυλία» για μας έχει φτώχεια, εξαθλίωση και θάνατο.

Κανένα έγκλημα δε θα μείνει αναπάντητο.

Τα κέρδη τους, οι νεκροί μας.

Ρουβίκωνας

Τελευταία άρθρα

Τελευταία Άρθρα

Αρθρα ανά μήνα

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑ ΜΗΝΑ